Księgowość online
W dobie nieustannie rozwijającej się technologii, powstają nowe programy poświęcone prowadzeniu księgowości przez Internet, które mają na celu usprawnienie oferowanych usług i optymalizację czasu pracy biur rachunkowych. Tradycyjną księgowość w formie papierowej od kilku już lat zaczyna zastępować księgowość online, czyli księgowość z wykorzystaniem zasobów informatycznych. Co więcej, księgowość online zyskała na znaczeniu w ostatnim czasie przez panującą epidemię, która spowodowała w wielu firmach konieczność pracy zdalnej. Księgowość internetowa to nie tylko wprowadzanie danych z faktur VAT i innych dokumentów do programu księgowego czy kadrowego, dzięki czemu możliwe jest później obliczenie wyników firmy, podatków i innych rozrachunków. Teraz księgowość online zmierza w kierunku sprawnej komunikacji z Klientem, a także zapewnienia szybkiego i efektywnego elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwoli automatycznie odczytać wymagane dane.
5+ Consulting dąży do rozwoju i pragnie wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów i usprawnić współpracę z możliwością prowadzenia księgowości online. Nasze biuro na bieżąco aktualizuje swoją wiedzę również w zakresie wykorzystywanych w naszej pracy programów księgowych i stawia na nowoczesność usług poprzez księgowość online. Wysoko cenimy sobie przyjazne podejście do Klienta, dlatego nasze działania dążą do takiej pracy, która jak najbardziej ułatwi przedsiębiorcy prowadzenie swojej działalności. Zdajemy sobie sprawę, że oszczędność czasu i dobra komunikacja z biurem jest dla Państwa niezwykle istotna. Dlatego jako rozwinięcie naszej oferty proponujemy Państwu księgowość online. Zamiast prowadzić księgowość w tradycyjnej formie, podążamy za nowymi i innowacyjnymi rozwiązaniami. Niewątpliwie księgowość online jest w stanie zapewnić odpowiednią komunikację z Klientem, a także służy usprawnieniu wymiany dokumentów i faktur VAT. W swojej pracy stawiamy na pełen profesjonalizm, dlatego dążymy do takich rozwiązań, które pomogą nam w efektywny sposób osiągnąć zamierzone cele. Przybliżymy Państwu naszą ofertę, którą stanowi księgowość internetowa i przedstawimy zalety, jakie posiada to rozwiązanie.
Chcesz dowiedzieć się więcej o wygodzie księgowości online?
Napisz do nasSaldeoSMART
Dzięki nowoczesnej i wielofunkcyjnej platformie w księgowości online SaldeoSMART, możliwe jest wystawianie faktur i prowadzenie księgowości firmy w jednym miejscu. Jest to stosunkowo nowe rozwiązanie wdrażane do pracy biura rachunkowego. Platforma SaldeoSMART została stworzona, by wspomóc działalność biur rachunkowych, a także ułatwić komunikację księgowości z przedsiębiorcami. Saldeo to program internetowy, który bazuje na trzech filarach: odczytywanie dokumentów, obieg dokumentów i komunikacja z Klientem. To nowoczesne narzędzie, dzięki któremu możliwe jest dodanie nowych dokumentów do systemu w postaci skanu lub zdjęcia wraz z ich automatycznym odczytaniem. Umożliwia również wystawianie faktur, a także archiwizowanie i przeglądanie dodanych już w poprzednich okresach dokumentów. Elektroniczny obieg dokumentów pozwala osiągnąć lepszą jakość pracy, a także pomaga eliminować błędy i daje możliwość optymalizacji czasu pracy zarówno pracowników biura rachunkowego jak i przedsiębiorców. Można zatem śmiało powiedzieć, że księgowość online to ewolucja w księgowości.
Dostęp do programu 24/7
Jako Klienci naszego biura mają Państwo wgląd do dokumentów 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Często współpracując z biurem rachunkowym przedsiębiorcy na dany moment potrzebują konkretnej faktury do wglądu i muszą poświęcić swój czas wybierając się do biura rachunkowego czy też wykonując telefon. Korzystając z programu Saldeo, które jest dostępne 24/7, przedsiębiorca nie jest ograniczony godzinami pracy naszego biura, ponieważ samodzielnie może w dowolnym momencie sprawdzić potrzebne dla siebie informacje. W każdej chwili można się zalogować i skorzystać z usług księgowości online, dzięki czemu mogą uzyskać Państwo pełny obraz firmy.
Wszystkie informacje finansowe znajdują się w jednym, konkretnym miejscu, dzięki czemu z łatwością można odnaleźć potrzebną fakturę, przejrzeć kwoty wynikające z ewidencji VAT, PIT, CIT i innych podatków. Dzięki Saldeo takie informacje jak przychody i koszty czy kwota zobowiązań podatkowych są dostępne dla Klienta na bieżąco. Dodatkową funkcją programu są przypomnienia o ważnych dla przedsiębiorcy terminach, takich jak płatność podatków bądź składek ZUS.
Elektroniczny obieg dokumentów
Elektroniczny obieg dokumentów, a także wchodzące w jego zakres odczytywanie dokumentów stanowi główne uproszczenie i wsparcie przy prowadzeniu księgowości internetowej. W ramach księgowości online SaldeoSMART umożliwia elektroniczne odczytywanie dokumentów. Dzięki takiej funkcji skraca się czas oczekiwania na przekazanie nowych dokumentów przez Państwa, a również możliwe jest pominięcie ręcznego przepisywania danych z otrzymanych faktur.
Zamiast każdego miesiąca drukować wiele faktur, wyciągów bankowych i innych dokumentów, Klient biura korzysta ze skanowania dokumentów. Można załączyć plik z zeskanowanymi fakturami firmy, a następnie Saldeo odczyta bezpośrednio z nich wszystkie potrzebne dane (dane kontrahentów, kwoty netto i VAT, daty wystawienia faktur, datę zapłaty, opis dotyczący danej faktury czy zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności i wiele innych). Same faktury dodaje się do programu bardzo szybko, a przesyłanie ich jest proste. Skanując i później dodając dokumenty można je od razu rozdzielić na faktury dotyczące zakupu towarów czy materiałów, inne faktury kosztowe, faktury sprzedażowe, itp. Możliwy jest też podgląd dodanych dokumentów w programie księgowym wraz z ilością zaczytanych faktur.
Funkcja odczytywania dokumentów jest bardzo pomocna dla księgowych i usprawnia naszą pracę. Saldeo nie tylko jest w stanie odczytać potrzebne informacje, ale również podpowie, w jaki sposób je zaksięgować. Program też zwróci uwagę na błędy występujące w dokumentach, jak przykładowo niepoprawna data, kwota podatku VAT czy dane kontrahenta. Odczytując dokumenty, Saldeo zaznaczy, które zeskanowane faktury powtarzają się. Po sprawdzeniu poprawności odczytanych dokumentów, można je następnie zaczytać do systemu. Wszystkie odczytane i sprawdzone dane dotyczące księgowanych faktur są importowane do stosowanego przez nas programu.
Zalety takiego rozwiązania jak księgowość online i elektroniczny obieg dokumentów pojawiają się zarówno u Państwa, jak i po stronie naszego biura rachunkowego. Zastosowane w SaldeoSMART wymienione rozwiązanie powoduje, że możemy sprawniej funkcjonować i optymalizujemy swój czas, nie tracąc go na ręczne wprowadzanie danych z faktur VAT do programu, gdyż system jest w stanie sam odczytać dane księgowe. Dzięki temu zyskujemy czas na inne zadania, analizy i usługi związane z prowadzoną księgowością.
Podgląd elektronicznego obiegu dokumentów mają też nasi Klienci. W każdej chwili można przesłać skany dokumentów do programu SaldeoSMART. Państwu zapewni to wygodę, gdyż zamiast drukować i dostarczać faktury w tradycyjnej formie, można od razu dodać je w postaci pliku czy w formie zdjęcia na platformę Saldeo.
Dodatkową korzyścią przesyłania faktur online jest większe bezpieczeństwo w obiegu. Wysyłanie dokumentów za pomocą stosowanego przez nas programu internetowego powoduje, że ciężko jest przeoczyć nowo dodaną fakturę. Przesyłając faktury mailowo, niestety pojawia się ryzyko, że wśród wielu maili może się ona zagubić, może być przypadkowo usunięta albo po prostu trafić do spamu. Korzystanie z Saldeo sprawia, że łatwo jest odróżnić pojawiające się nowe dokumenty od wcześniejszych, a zatem nie ma ryzyka, że faktura zostanie przeoczona. Co więcej, księgowość online daje większe bezpieczeństwo w razie zagubienia faktury. Dzięki temu, że dokument został wcześniej wprowadzony do systemu, o wiele łatwiej jest go później odnaleźć.
Archiwum dokumentów i historia rozliczeń
Mocną stroną programu wspierającego naszą księgowość online jest sprawne wyszukiwanie potrzebnych dokumentów. Często zdarzają się sytuacje, kiedy trzeba odnaleźć konkretną fakturę. Wśród setek dokumentów, zwłaszcza w formie papierowej jest to dość czasochłonne zadanie i może być problematyczne. Dlatego rozwiązanie pomocne w takim wyszukiwaniu to Saldeo, gdyż z łatwością można odnaleźć potrzebną fakturę według wybranych przez Państwa kryteriów. Przydatne do tego procesu są filtry, za pomocą których można szybko odszukać wymagany dokument. Przykładowo Klient może wyszukać dokumentu filtrując wszystkie przesłane faktury według danego kontrahenta, daty, numeru dokumentu czy też wartości brutto faktur albo kategorii. Saldeo też rozróżnia faktury zapłacone od niezapłaconych. System podświetli faktury, które nie zostały jeszcze uregulowane albo umożliwi zmianę ich statusu na zapłacone. Kolejnym plusem jest też możliwość sortowania dokumentów. Te wymienione funkcje powodują, że Klient w dowolnym momencie może pobrać załączone skany dokumentów, a następnie je szybko wydrukować. Księgowość online to znaczące ułatwienie, które przyspiesza proces przekazywania dokumentacji.
Taki sposób oddawania wymaganych dokumentów jest wygodny dla przedsiębiorcy. Nawet, jeśli dokumenty są archiwizowane w naszym biurze, Klient ma do nich stały wgląd, ponieważ ich skany są gromadzone na platformie. Klient ma również możliwość przejrzenia rozrachunków z kontrahentami. Wystarczy, że wskaże nazwę partnera biznesowego i program wyświetli wszystkie zgromadzone dokumenty związane z danym kontrahentem. W czytelny sposób widać, które faktury VAT zostały już opłacone, a które jeszcze Klient musi uregulować i w jakiej kwocie.
Co więcej, Klient może podejrzeć również historyczne dane, co umożliwi mu szybkie porównanie z obecnymi wynikami. Każdy nasz Klient ma podgląd historii wyników, jakie generuje firma. W przejrzysty sposób mają Państwo zaprezentowane wszystkie dane finansowe, zarówno wysokość uzyskanych przychodów oraz poniesionych kosztów, jak i wartość składek odprowadzanych do ZUS i należnych podatków, które wykazują deklaracje podatkowe. Program przedstawia dane finansowe nie tylko za bieżący miesiąc, ale również za wcześniejsze okresy sprawozdawcze. Taki przegląd danych oraz generowane przez program przypomnienia o płatnościach dają możliwość kontroli uzyskiwanych przez firmę wyników.
Aplikacja na telefon
Nowością w programie jest księgowość online w wersji na telefon, dzięki której księgowość internetowa staje się jeszcze wygodniejsza, a współpraca z naszym biurem 5+ Consulting błyskawiczna. Aplikacja jest całkowicie bezpłatna, a oferuje wiele możliwości. Pobrać ją można w sklepie AppStore (dla systemu iOS) oraz Google Play (dla systemu Android). Wystarczy w wyszukiwarce wpisać hasło „SaldeoSMART”. Dzięki mobilnej wersji SaldeoSMART błyskawicznie można korzystać z usług księgowości online, mając ją dostępną pod ręką, w telefonie. Główną zaletą stosowania aplikacji na telefon jest prostota i szybkość. Nie trzeba tracić czasu już na samo skanowanie dokumentu. Dodawanie i przesyłanie dokumentów jest dzięki aplikacji jeszcze szybsze. Samą fakturę można dodać od razu już w momencie jej otrzymania, zwłaszcza wtedy, kiedy pracuje się zdalnie lub jest się w podróży służbowej. Wystarczy zrobić zdjęcie faktury i odesłać je, a obowiązek przekazania dokumentacji do naszego biura zostanie przez Państwa spełniony. Oprócz tego Klient w aplikacji mobilnej może też korzystać z innych funkcji, jakie oferuje internetowa wersja platformy Saldeo. Sprawne odszukanie zgromadzonych w programie faktur funkcjonuje także z poziomu wersji w smartfonie. Co więcej, szybko można podejrzeć wyniki przedsiębiorcy, należne podatki i składki ZUS opłacane miesięcznie i wyniki finansowe za bieżący rok. Warto pobrać aplikację na telefon, bo znacznie przyspiesza ona proces przekazywania dokumentów i zapewnia dodatkową wygodę dla przedsiębiorcy.
Szybkość, prostota, oszczędność i większa wydajność
Elektroniczny obieg dokumentów i panel klienta przyśpiesza nasze działania, dzięki czemu Państwo mogą od razu uzyskać informacje na temat wyników firmy i innych ważnych podsumowań.
Księgowość internetowa Saldeo to przede wszystkim szybkie dodawanie faktur, które pozwala omijać ich ręczne wprowadzanie. Nasza księgowość działa sprawniej i jest poprzez taki system obsługi jest wydajniejsza, bo zyskuje dodatkowy czas na inne ważne zadania związane z oferowaniem usług księgowych. Sprawne i automatyczne odczytywanie dokumentów oszczędza czas, co przekłada się na szybsze rozliczenie Państwa firm. Dzięki Saldeo możemy Państwu wcześniej przekazać wyniki, ponieważ nie musimy już wprowadzać ręcznie wszystkich danych. Szybciej też można korygować ewentualne pomyłki, gdyż program jest również tutaj pomocny. Wszystkie błędy zostają od razu wykrywane przez system, a sprawdzając odczytane dane dokonuje się kolejnej korekty i analizy prawidłowości zgromadzonych informacji.
SaldeoSMART to nowoczesne rozwiązanie, które wspomaga księgowość online, zapewnia wygodę i oszczędność czasu. Przede wszystkim dla obu stron – biura oraz Klienta, księgowość internetowa stanowi optymalizację czasu pracy. Dodatkowo, wysokość rozliczenia z innymi organami, takie jak podatki odprowadzane do urzędu skarbowego czy składki ZUS są natychmiast wysyłane, dzięki czemu nie trzeba już informować o tym telefonicznie czy mailowo. Program jest prosty w obsłudze i bardzo intuicyjny, co więcej możliwe jest dzięki niemu wystawianie faktur.
Stosując nowoczesną platformę Saldeo ogromną przewagą jest szybkość działania. Dzięki rozwiązaniom, które bazują na kontakcie online możliwy jest błyskawiczny wgląd do potrzebnych dokumentów czy innych zestawień i danych. Dodatkowo, podgląd danych dotyczących sprzedaży czy kosztów w bieżącym roku, jak i w poprzednich latach są pomocne dla firmy w prognozowaniu przyszłych przepływów. Klient nie musi już prosić o przesłanie danych za konkretne okresy, bo sam ma umożliwioną dostępność do wszystkich potrzebnych informacji.
Klienci naszego biura rachunkowego mogą bezpiecznie i sprawnie przesyłać dokumenty bezpośrednio do systemu, a dzięki temu nie tracą już czasu na dostarczanie ich do biura. Taka nowoczesna forma komunikacji ogranicza koszty, zwiększa efektywność i szybkość współpracy, a także zapewnia oszczędność czasu. Jak widać, księgowość online z systemem SaldeoSMART oferuje wiele możliwości i sprawia, że możemy jeszcze efektywniej pracować dla Państwa.