fbpx

Obsługa księgowa

Początkujący przedsiębiorcy coraz częściej próbują samodzielnie prowadzić księgowość i rozliczać podatki w swojej działalności gospodarczej. Biznesmeni wychodzą z założenia, że sami podołają temu zadaniu, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze spożytkują na inne cele. Aby samodzielnie prowadzić księgowość dla działalności gospodarczej koniecznie trzeba pamiętać o kilku bardzo istotnych zasadach takich jak: ustawowe terminy składania stosownych deklaracji podatkowych oraz składania wymaganych dokumentów do ZUS czy innych obowiązkach uzależnionych od rodzaju czy formy prowadzonej działalności. Niezbędnym narzędziem  będzie zakupienie licencjonowanych programów, które są potrzebne dla prowadzenia księgowości firmy. Przedsiębiorstwa, które nie osiągają określonego w przepisach warunków mogą stosować tzw. uproszczoną księgowość i rozliczać się z fiskusem na podstawie podatkowej książki przychodów i rozchodów lub w formie popularnego ryczałtu czy karty podatkowej.

Prowadzenie księgowości dla działalności gospodarczej nie jest jednak takie proste jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Dlatego dla bezpieczeństwa prowadzonego biznesu warto oddać ją w ręce specjalistów i powierzyć ją księgowym z biura rachunkowego lub skorzystać z usług doradcy podatkowego. Oszczędzamy w ten sposób czas, który możemy poświęcić na prowadzenie biznesu i nie musimy nieustająco śledzić nowinek i zmian jakie zachodzą np. w prawie podatkowym. Księgowość dla działalności bielsko powierzona firmie zewnętrznej to również wygoda w przypadku obiegu i archiwizacji dokumentów. W przypadku kontroli Urzędu Skarbowego, ZUS czy innej Instytucji obsługa kontroli i obowiązki z tym związane zostaną obsłużone przez biuro rachunkowe które reprezentuje przedsiębiorcę.

Koszt prowadzenia księgowości dla działalności przez biuro rachunkowego najczęściej uzależnione jest od rodzaju i formy prowadzonej działalności gospodarczej, rodzaju prowadzonej ewidencji księgowej czy podatkowej, jak również ilości dokumentów, które powstają w firmie.